SIA Vivasol Latvia (komercsabiedrība ar reģistrācijas numuru 40203493954, juridiskā adrese: Krišjāņa Valdemāra iela 49-3A, Rīga, Latvija, LV-1010 (turpmāk – Pakalpojuma sniedzējs) un pakalpojumu Pasūtītājs, veicot pasūtījumu interneta vietnē https://va-life.lv, noslēdz šo līgumu (turpmāk - Līgums).
I. Jēdzienu atšifrējumi
1. Pasūtītājs - persona, kurai ir rīcībspēja un tiesībspēja saskaņā ar Latvijas Republikas likumdošanu slēgt līgumus ar noteikumiem, kas noteikti Līgumā.
Par tādām personām var būt fiziska persona vai komersants.
2. Interneta vietne - vietne, kas izvietota globālajā Internet datortīklā pēc adreses https://va-life.lv visos tās apakšdomēnos (otrā, trešā, ceturtā līmeņa domēni) (turpmāk — Vietne), kas tiek izmantota Latvijas Republikas teritorijā.
II. Pakalpojumi, kas veido pasūtījumu
1. Pakalpojuma sniedzējs apņemas sniegt krāna ūdens attīrīšanas pakalpojumus, proti, ūdens filtrēšanu no piemaisījumiem, piesārņojuma un smakas, nodrošinot nepieciešamo aprīkojumu – ūdens attīrīšanas iekārta (sadzīves filtrs) VIVASOL RO5.
2. Pakalpojumu sniegšana ietver nelielu ūdens plūsmu filtrēšanu sadzīves mērķiem (ēdina gatavošana, dzeršana, trauku mazgāšana utt.), sagatavojot un attīrot krāna ūdeni no mehāniskiem piemaisījumiem, izšķīdušiem piemaisījumiem (hlors un tā toksiskie savienojumi), ķīmiskā piesārņojuma.
3. Pakalpojumu sniedzējs garantē pakalpojumu sniegšanas kvalitāti saskaņā ar Līgumu un nodrošina civiltiesiskās atbildības apdrošināšanu īpašuma bojājumu gadījumā, kas radušies nodrošinātā aprīkojuma defektu dēļ.
4. Līgums var tikt noslēgts:
- uz nenoteiktu laiku bez nodrošinātā aprīkojuma īpašumtiesību nodošanas (beztermiņa līgums)
- uz noteiktu laiku ar iespējamo aprīkojuma īpašumtiesību nodošanu Pasūtītājam (terminēts līgums)
5. Pakalpojumi tiek sniegti Latvijas Republikas teritorijā.
III. Aprīkojuma nodrošināšana pakalpojumu sniegšanas mērķiem
1. Uz pakalpojumu sniegšanas periodu Pakalpojumu sniedzējs Pasūtītājam nodrošina un uzstāda aprīkojumu – II sadaļas 1. pkt.
2. Aprīkojuma komplektācija un daudzums, ko Pasūtītājs var izvēlēties, veicot pasūtījumu, tiek norādīta Vietnē.
3. Pakalpojuma samaksā ir iekļauta aprīkojuma apkope, savlaicīga aizvietojamo materiālu nomaiņa, bojājumu novēršana un meistara izbraukums.
4. Aprīkojums tiek nodrošināts kā neatņemama pakalpojumu sniegšanas daļa saskaņā ar Līgumu.
5. Aprīkojuma aizvietojamo materiālu izmantošanas termiņš:
- kārtridži – viens gads sākot ar lietošanas uzsākšanas dienas
- reversās osmozes membrāna – trīs gadi sākot ar lietošanas uzsākšanas dienas
6. Aizvietojamo materiālu nomaiņa tiek veikta ne ātrāk kā divu nedēļu laikā pirms materiālu izmantošanas termiņa izbeigšanas, ja Pakalpojuma sniedzējs nav saskaņojis ātrāku materiālu nomaiņu nepietiekamas attīrīšanas kvalitātes vai kārtridžu/membrānas bojāšanas dēļ.
7. Ja Pasūtītājs ir patērētājs – fiziska persona, tad pakalpojumu sniegšana tiek veikta, uzstādot aprīkojumu tikai dzīvojamās telpās (dzīvokļos, dzīvojamās mājās utt.), kas nav paredzētas koplietošanai un tikai sadzīves vajadzībām un citiem personiskiem mērķiem, kas nav saistīti ar saimniecisku, komerciālu un citu līdzīgu darbību.
8. Aprīkojuma piegādes un uzstādīšanas termiņu Pasūtītājs saskaņo pēc pasūtījuma veikšanas Vietnē vai telefoniski ar speciālistu.
9. Nodotā aprīkojuma vērtība ir 745€, ja vien aprīkojuma pieņemšanas/nodošanas aktā nav norādīta cita summa.
Ja iekārtas pieņemšanas/nodošanas aktā vai citā uzņēmuma, kas veic aprīkojuma transportēšanu un piegādi, dokumentā ir norādīta aprīkojuma vērtība, kas ir mazāka par Līgumā noteikto, tad vērtības noteikšanai tiek piemērota Līgumā noteiktā summa.
10. Aprīkojuma nodošanu Pasūtītājam apliecina aprīkojuma pieņemšanas/nodošanas akts vai cits dokuments no piegādes uzņēmuma.
11. Aprīkojums var tikt piegādāts un uzstādīts dažādās dienās. Šajā gadījumā aprīkojuma pieņemšanas/nodošanas akts var nebūt nenoformēts rakstveidā, bet aprīkojuma uzstādīšanas faktu (montāžas meistars vai cita persona) apstiprina attiecīgajā Pakalpojuma sniedzēja programmā.
Ja šādas uzstādīšanas laikā Pasūtītājam ir pretenzijas par aprīkojuma uzstādīšanas kvalitāti, Pasūtītājs dīvu darba dienu laikā no aprīkojuma faktiskās uzstādīšanas dienas iesniedz attiecīgu iesniegumu, izmantojot Pakalpojuma sniedzēja oficiālo e-pasta adresi, telefonu vai iesniedzot iesniegumu rakstveidā.
Ja noteiktajā termiņā iebildumi nav iesniegti, aprīkojums tiek uzskatīts par atbilstošu un uzstādītu bez iebildumiem, un Pasūtītājam pretenziju nav.
12. Īpašumtiesības uz nodrošināto aprīkojumu nepāriet un paliek Pakalpojuma sniedzējam, izņemot gadījumus, kad noslēgts terminēts līgums.
Īpašumtiesību pārejas kārtība uz nodrošināto aprīkojumu, kā arī aprīkojuma apkalpošanas kārtība norādīta Līguma VII sadaļā.
IV. Pasūtījuma veikšanas kārtība
1. Lai veiktu pasūtījumu, Pasūtītājs aizpilda nepieciešamus laukus savā personīgajā kontā Vietnē un ievada pieprasīto informāciju, kas nepieciešama pasūtījuma izveidošanai.
2. Pēc nepieciešamo datu ievadīšanas Pasūtītājs iepazīstas ar Līguma tekstu un tā noteikumiem, obligāti veicot atzīmi par piekrišanu Līguma noteikumiem atsevišķajā ailē.
3. Izvēloties pakalpojumu, Pasūtītājs tiek novirzīts uz Vietnes lapu, lai izvēlētos maksājuma veidu.
4. Apmaksas veidi norādīti Vietnē, izvēloties noteiktā pasūtījuma apmaksas veidu.
5. Par piekrišanu Līguma noteikumiem (Pakalpojuma sniedzēja piedāvājumam) un tās apliecinājumu atzīstams Pasūtītāja veiktais maksājums noteiktajā apmērā.
V. Maksājumi un apmaksas kārtība
1. Pasūtītājs apņemas veikt sekojošos maksājumus:
a) Vienreizējs maksājums pasūtījuma veikšanas brīdī:
- 50 EUR - Pakalpojuma sniedzēja izdevumu apmaksa par nepieciešamā aprīkojuma nodrošināšanu (piegāde, uzstādīšana);
- Pakalpojuma apmaksa par mēnesi, kas seko aprīkojuma uzstādīšanas mēnesim:
19 EUR – beztermiņa līgumā
24 EUR – terminētā līgumā
b) Ikmēneša maksājums, ne vēlāk kā kalendārā mēneša pēdējā dienā, sākot ar mēnesi, kas seko aprīkojuma uzstādīšanas mēnesim kā priekšapmaksa par nākamo mēnesi:
19 EUR – beztermiņa līgumā
24 EUR – terminētā līgumā
10 EUR – apmaksājot pakalpojumus pēc aprīkojuma īpašumtiesību nodošanas (VII sadaļa)
с) Kompensācijas samaksa, ne vēlāk kā trīs dienu laikā no Līguma izbeigšanas dienas 50 EUR apmērā kā kompensācija par Pakalpojumu sniedzēja izdevumiem par uzstādītā aprīkojuma demontāžu, izbeidzot šo līgumu:
- sakarā ar to, ka Pasūtītājs ir pārkāpis pienākumu maksāt ikmēneša maksu par pakalpojumu sniegšanu ilgāk par diviem mēnešiem viena gada laikā vai aprīkojuma būtiskās bojāšanas dēļ;
- pēc Pasūtītāja iniciatīvas, izņemot: Līguma noteikumu pārkāpums no Pakalpojuma sniedzēja puses, atkāpšanas no Līguma ikmēneša maksājuma apmēra palielināšanas dēļ (VI sadaļa) vai Līguma izbeigšanas dēļ pēc viena gada no tā noslēgšanas dienas.
2. Par mēnesi, kurā aprīkojums tiek piegādāts un uzstādīts, Pasūtītājam nav jāveic maksājums par pakalpojumu sniegšanu.
3. Gadījumā, ja iekārta tiek piegādāta un nav nodota Pasūtītājam viņa vainas dēļ, veiktais sākotnējais maksājums (V sadaļas 1.pkt.) nav atmaksājams, un to patur Pakalpojumu sniedzējs kā kompensāciju par aprīkojuma piegādes un atgriešanas izdevumiem.
4. Ja Pasūtītājs nenodrošina aprīkojuma pieņemšanu 30 dienu laikā no sākotnējā maksājuma veikšanas dienas ( V sadaļas 1.pkt.), tad Pakalpojuma sniedzējs izbeidz Līguma darbību puses atkāpšanas dēļ.
5. Šajā gadījumā Pakalpojuma sniedzējs neuzņemas atbildību par aprīkojuma nenodošanas sekām, kā arī neuzņemas nekādu pienākumu maksāt procentus un citus naudas sodus par Pasūtītāja veiktajiem maksājumiem.
6. Pasūtītāja samaksātā maksājuma summas par aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu atgriešana tiek veikta tikai tad, ja aprīkojums Pasūtītājam netika piegādāts un nebija neveiksmīgās piegādes (Pasūtītāja vainas dēļ).
VI. Ikmēneša maksājuma apmēra izmaiņas
1. Ikmēneša maksājuma apmēru par pakalpojumu sniegšanu var mainīt Pakalpojumu sniedzējs.
2. Jauns ikmēneša maksājuma apmērs tiek norādīts Vietnē un tiek izrakstīts Pasūtītājam pakalpojuma apmaksai.
3. Ja ikmēneša maksājuma apmērs ir palielinājies, salīdzinot ar apmēru, kas bija noteikts pirmā maksājuma veikšanas dienā, tad Pasūtītājs var atteikties no turpmākās Līguma izpildes un pieprasīt tā izbeigšanu.
4. Pieteikuma par nepiekrišanu izmainītajam maksājuma apmēram iesniegšanas termiņš ir 1 mēnesis no maksājuma apmēra izmaiņas dienas. Ja Pasūtītājs veic apmaksu mainītā ikmēneša maksājuma apmērā – tas tiek atzīts par skaidri izteiktu piekrišanu jaunam maksājuma apmēram.
5. Ja norādītajā termiņā nav iesniegts pieteikums par Līguma izbeigšanu, mainītā ikmēneša maksājuma apmērs tiek atzīts par saskaņotu ar Pasūtītāju un tas ir jāmaksā. Pretējā gadījumā Līgums tiek izbeigts, bet Pasūtītājam ir jāatgriež saņemtais aprīkojums.
VII Aprīkojuma īpašumtiesību nodošanas un aizvietojamo materiālu nomaiņas kārtība
a) Ikmēneša maksājumu veikšana (V sadaļas 1. pkt.), ja maksājumi ir veikti par katru iepriekšējo mēnesi;
b) Aizvietojamo materiālu iegāde caur Vietni, apmaksājot to pilnu vērtību.
Ja šie nosacījumi netiek izpildīti, Pakalpojumu sniedzējs neveic aizvietojamo materiālu maiņu.
a) Ūdens attīrīšanas pakalpojumu daļā – nav spēkā;
b) Aprīkojuma apkalpošanas daļā (III sadaļas 3. pkt.) – spēkā tikai ar nosacījumu, ka ikmēneša maksājumi tiek veikti regulāri un pilnā apmērā (VII sadaļas 3. pkt.);
c) Ja aizvietojamo materiālu iegāde tiek veikta caur Vietni, apmaksājot to pilnu vērtību (VII sadaļas 3. pkt.) – spēkā tikai attiecībā uz aizvietojamo materiālu maiņu.
VIII. Pasūtītāja tiesības un pienākumi
1. Pasūtītājam ir tiesības:
- izvēlēties un informēt Pakalpojuma sniedzēju par aprīkojuma uzstādīšanas datumu, laiku un vietu.
- pieprasīt aprīkojuma darbības demonstrāciju.
- pieprasīt Pakalpojumu sniedzējam speciālistu ar mērķi izbraukt uz pakalpojuma sniegšanas vietu, pārbaudīt attīrītā ūdens kvalitāti, veikt aprīkojuma pārbaudi un novērst bojājumus, risināt radušās problēmas un jautājumus pakalpojuma sniegšanas laikā, konsultēt Pasūtītāju.
- pieprasīt savlaicīgu aprīkojuma apkopi, aizvietojamo materiālu nomaiņu, bojājumu novēršanu un aprīkojuma remontu;
- saņemt kompensāciju par Pasūtītāja un trešo personu īpašumam nodarīto kaitējumu, kas radies nodrošinātā aprīkojuma trūkumu, bojājumu rezultātā;
- saņemt no Pakalpojumu sniedzēja telefonisku vai e-pasta atbalstu sakarā ar aktuāliem jautājumiem.
2. Pasūtītājam ir pienākums:
- savlaicīgi veikt Līgumā paredzētos maksājumus;
- Līguma izbeigšanas gadījumā trīs dienu laikā no Pakalpojumu sniedzēja attiecīga pieprasījuma saņemšanas dienas atgriezt aprīkojumu;
- uzturēt aprīkojumu labā darba kārtībā, uzmanīgi rīkoties ar aprīkojumu, uzņemties aprīkojuma nejaušas bojāejas vai nozaudēšanas risku, izmantot aprīkojumu atbilstoši tā lietošanas mērķiem saskaņā ar lietošanas instrukciju (ekspluatācijas instrukciju), saglabāt iepakojumu/kasti, kurā aprīkojums tika piegādāts (ja iepakojums/kaste tika atstāta pie Pasūtītāja);
- nekavējoties paziņot Pakalpojuma sniedzējam par aprīkojuma bojājumiem un savlaicīgi veikt nepieciešamos pasākumus, lai novērstu turpmākus tā bojājumus;
- nodrošināt Pakalpojuma sniedzējam iespēju laicīgi veikt aprīkojuma apkopi, nomainīt aizvietojamus materiālus, nodrošināt piekļuvi aprīkojumam, iespēju pārbaudīt aprīkojuma lietošanas kārtību un apstākļus, lai tie atbilstu Līgumam un aprīkojuma ekspluatācijas instrukcijas prasībām;
- neizjaukt un nedemontēt aprīkojumu patstāvīgi vai ar trešo personu palīdzību, nodrošināt iespēju aprīkojumu demontāžai vai izjaukšanai tikai Pakalpojumu sniedzēja pārstāvjiem;
- lietojot aprīkojumu, ievērot drošības pasākumus un citus drošības standartus, ko noteicis ražotājs un tiesību akti, lietojot šāda veida aprīkojumu;
- segt patērētās enerģijas, ūdens apgādes un citas izmaksas, kas saistītas ar aprīkojuma tiešu izmantošanu;
- ja līgumslēdzēja puse ir fiziska persona - neizmantot saskaņā ar Līgumu sniegtus pakalpojumus un saņemto aprīkojumu komerciāliem un citiem saimnieciskās darbības mērķiem, kas nav saistīti ar personīgo un sadzīves vajadzību apmierināšanu.
IX. Atbildība
1. Puses ir atbildīgas saskaņā ar Līgumu un Latvijas Republikas likumdošanu.
2. Pakalpojuma sniedzējam pēc Pasūtītāja pieprasījuma jāmaksā līgumsods 0,1% apmērā no ikmēneša maksājuma summas par nokavētu aprīkojuma piegādi un uzstādīšanu, kā arī par nesavlaicīgu palīgmateriālu nomaiņu - par katru nokavēto dienu.
3. Pasūtītājam pēc Pakalpojuma sniedzēja pieprasījuma ir jāmaksā līgumsods 250 eiro apmērā par aprīkojuma nokavētu atgriešanu Līguma izbeigšanas gadījumā, kā arī 0,1% no esošā parāda summas par katru nokavēto ikmēneša maksājuma dienu.
4. Nekādā gadījumā, tostarp, ja ir neatrisinātas Pasūtītāja pretenzijas pret Pakalpojuma sniedzēju, Pasūtītājs nav tiesīgs paturēt nodrošināto aprīkojumu.
5. Neviena no pusēm nav atbildīga par savu līgumsaistību pilnīgu vai daļēju nepildīšanu, ja tas noticis nepārvaramas varas apstākļu dēļ, no pusēm neatkarīgu iemeslu dēļ: ugunsgrēks, karš, kara darbības, valsts institūciju un valsts amatpersonu lēmumi, cita ārkārtas situācija, kas ir neizbēgama un kavē Līguma norādīto saistību izpildi, un kas radusies Līguma darbības laikā.
6. Pasūtītāja pienākums ir atlīdzināt Pakalpojuma sniedzējam zaudējumus vai aprīkojuma bojājumiem, kas radušies Pasūtītāja vainas dēļ.
7. Ja Pasūtītājs nepamatoti pieprasa Pakalpojumu sniedzēja speciālista izsaukšanu, Pasūtītājs apņemas atlīdzināt Pakalpojumu sniedzējam izdevumus, kas saistīti ar šādu speciālista izbraukšanu. Par nepamatotu tiek uzskatīts tāds izbraukums pie Pasūtītāja, kad Pakalpojumu sniedzēja speciālists konstatē, ka aprīkojums darbojas normālā režīmā, pakalpojumi tiek sniegti pienācīgi, ūdens kvalitāte atbilst rādītājiem, kas ir pieļaujami attīrīšanai ar šo aprīkojumu, nav bojājumu, nav nepieciešamības veikt aprīkojuma remontu/nomaiņu, kā arī citu iemeslu, kas traucē Pasūtītāja vainas dēļ sniegt pakalpojumus.
8. Pakalpojuma sniedzējam ir tiesības apturēt pakalpojumu sniegšanu saskaņā ar Līgumu, līdz Pasūtītājs atmaksā esošo parādu, pieprasīt aprīkojuma atgriešanu un atsākt pakalpojumu sniegšanu pilnā apmērā pēc parāda atmaksas.
X. Līguma darbības termiņš, tā grozīšana un izbeigšana
1. Līgums stājas spēkā no pirmā maksājuma veikšanas datuma un ir spēkā līdz pilnīgai saistību izpildei vai Līguma izbeigšanai saskaņā ar paredzētajiem pamatiem.
2. Pusēm ir tiesības atkāpties no Līguma jebkurā laikā.
3. Līgumu var izbeigt arī citos gadījumos, kurus nosaka Latvijas Republikas likumdošana vai Līgums.